Zadzwoń do nas

od 30 lat na rynku...

Najczęstsze nieporozumienia z zakładem pogrzebowym – jak ich uniknąć?

Zlecając organizację pogrzebu klienci mają święte prawo oczekiwać, że wybrany zakład stanie na wysokości zadania, zajmie się wszystkimi szczegółami, jakie zostały ustalone na etapie wyboru konkretnych usług, tym samym gwarantując komfortowe warunki do pożegnania bliskiej osoby. W życiu różnie jednak bywa i zdarza się, że klienci nie są do końca zadowoleni z obsługi – przy czym wina nie zawsze leży po stronie samej firmy pogrzebowej. W grę mogą tutaj wchodzić różnego rodzaju nieporozumienia.

Doświadczone zakłady pogrzebowe, do których zalicza się również Kalla, dokładnie wiedzą, co należy ustalić, aby uniknąć nieporozumień. Temu tematowi poświęcamy kolejny poradnik przygotowany przez naszych ekspertów. Zapraszamy do lektury.

Niezrozumienie szczegółów danej usługi pogrzebowej

Nazwy poszczególnych usług pogrzebowych mogą być czytelne dla osób, które albo zlecały już organizację takiej uroczystości, albo wielokrotnie brały w niej udział. W zupełnie innej sytuacji znajdują się osoby po raz pierwszy współpracujące z zakładem pogrzebowym – z ich punktu widzenia wiele kwestii może być niejasnych, co rodzi później nieporozumienia.

Zadaniem zakładu pogrzebowego jest bardzo dokładne wyjaśnienie klientowi, co obejmuje dana usługa, na czym właściwie polega, dlaczego warto z niej skorzystać lub dlaczego jest niezbędna. Dodatkowo należy precyzyjnie omówić różnice między poszczególnymi rodzajami pogrzebów – wyznaniowym, świeckim, tradycyjnym i kremacyjnym.

Jeśli cokolwiek z tego, co mówi doradca firmy pogrzebowej, jest dla Państwa niejasne, to prosimy nie wahać się przed poproszeniem o dodatkowe wyjaśnienia.

Kwestia zasiłku pogrzebowego

Klienci często nie rozumieją, jak rozwiązywana jest kwestia zasiłku pogrzebowego wypłacanego przez zakład. Formalnie zasiłek wypłaca instytucja państwowa, najczęściej Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Firma pogrzebowa może jednak zaproponować klientom obniżenie ceny usługi pogrzebowej o kwotę zasiłku, jednocześnie we własnym zakresie występując o jego wypłatę np. do ZUS.

Nie oznacza to, że klienci otrzymają zarówno „rabat”, jak i sam zasiłek pogrzebowy. O dokładne wyjaśnienie tego zagadnienia prosimy dopytać doradcę firmy pogrzebowej.

Wygórowane oczekiwania klientów vs. dostępny budżet

Bardzo często zdarza się, że klienci, którzy mogą sobie pozwolić na opłacenie skromnej uroczystości pogrzebowej, zgłaszają oczekiwania, których zakład nie jest w stanie spełnić w założonym budżecie. Stąd ważne jest, aby zakład pogrzebowy przed rozpoczęciem pracy przedstawił klientowi szczegółowy kosztorys i omówił każdy z jego podpunktów.

Nie powinno być tak, że klienci widząc pozycję „transport” zakładają, że w ustalonej cenie zakład pogrzebowy zapewni również transport gości na miejsce konsolacji.

Klasyczne niedomówienia

Niedomówienia prowadzą do późniejszych nieporozumień, dlatego trzeba ich za wszelką cenę unikać – a to zadanie zakładu pogrzebowego. Klienci często nie mają doświadczenia w organizacji pogrzebu, stąd nie wiedzą, o co zapytać, co uściślić w rozmowie z doradcą itd.

Przykładem takiego niedomówienia może być np. kwestia kwiatów. Warto zawsze dopytać, czy zakład pogrzebowy zapewnia dostawę wieńców i wiązanek, czy tylko przywozi je na miejsce pogrzebu własnym samochodem, po uprzednim dostarczeniu ich przez klientów do siedziby zakładu.

Jak uniknąć nieporozumień?

Zdecydowanie najlepszym sposobem jest powierzenie organizacji uroczystości doświadczonej firmie pogrzebowej w Warszawie lub w dowolnym innym mieście. Im dłużej funkcjonuje na rynku dany zakład, tym mniejsze ryzyko, że nie posiada odpowiednich procedur zapobiegających nieporozumieniom.

Doświadczone zakłady, dbając o swoją renomę, satysfakcję klientów i oczywiście własny interes ekonomiczny, nie pozwalają sobie na to, aby cokolwiek zostało niedopowiedziane. Nie ma tutaj mowy o zaskakiwaniu klientów ukrytymi kosztami. Zadaniem doradcy oddelegowanego do obsługi konkretnych klientów jest bardzo precyzyjne przedstawienie szczegółów uroczystości oraz przygotowanie rzetelnego kosztorysu – dopiero po jego akceptacji i zawarciu umowy zakład pogrzebowy może przystąpić do realizacji świadczeń.

Zapraszamy do skorzystania z oferty firmy pogrzebowej Kalla

Jeśli chcą mieć Państwo pewność, że uroczystość pogrzebowa zostanie zorganizowana w sposób perfekcyjny, w 100% zgodnie z ustaleniami, to już teraz zapraszamy do zapoznania się z ofertą Kalla – jednego z najbardziej renomowanych zakładów pogrzebowych w Warszawie Mokotów i Warszawie Wola.

Nasza firma pogrzebowa cieszy się doskonałą opinią wśród klientów, którzy doceniają nas za profesjonalizm, empatię, wiedzę, doświadczenie oraz rzetelne podejście – zawsze fachowo doradzimy wybór odpowiednich usług pogrzebowych, które mieszczą się w Państwa budżecie.

Już teraz zachęcamy do bezpośredniego kontaktu z pracownikami naszych biur, którzy odpowiedzą na Państwa pytania i przedstawią wstępną ofertę organizacji uroczystości pogrzebowej. Klientów spoza Warszawy zapraszamy natomiast do skorzystania z usług naszego zakładu pogrzebowego w Piasecznie.